Tuesday, August 4, 2009

::Memories wif 404, PKNS, KJ, Unitar::

I miss my time when I was study in Unitar. Waahh..Paling best, kelakar other than kat PTPL dulu. Yesterday pg massage dgn Liza. Feel so good. Even tho Ice tak massage that day, another Indonesian massage pun best..siap muka ni di urut. Hilang stress aku. eheh..

Nak dijadikan cerita aku lepak kat Oldtown lepas massage mlm td .Cerita pasal masing2. Jumpa Liza ni jarang tp YM setiap hari lah. Liza ni bestfriend my mum punya anak. Nama mak dia Aunty Leha, nama my mum Fadilah. So Aunty Leha & my mum bestfriend masa keje polis. Ligat main netball, hoki, menembak. Dasyat dr diri kitorang org berdua. Nak je aku tempek gambar diorg pakai mini skirt yg sememangnya dulu pakai if main netball.. Havoc lg dr anak dia. Then aku tak sangka aku dgn Liza leh close sedangkan setiap kali Liza n family dtg umah aku time raya or sebaliknya dulu, kami tak bercakap. Ces, masing2 mcm sombong. Just senyum2 je..Ahaha..

The day aku masuk Unitar, mak aku cakap Liza pun masuk Unitar. Aku ckp..erm, ok. Mak aku siap suruh cari lagi. Erk? perlu ker?? Dah la ramai. Ahaha.. 1st day briefing for student, dlm workstation tuh aku nampak mcm Suri, dormmate aku kat PTPL. Tapi bukan. Muka dia sangat lah familiar. After break br aku nampak muka dia clearly. Serentak senyum & sebut nama masing2. Aku panggil dia Liza? Dia panggil SHASHA? Ahah. Shasha. Parent dia je panggil aku Shasha. Start dr tuh we all bercakap dgn rancaknye..Ahah..ayat kemain lagi. Dia lah yg muka mcm Suri tadi.

I told her, I'm looking for room to rent. Dia terus ckp ada. Ada small room utk aku. Tapi kene interview dulu. Mak oi..Nak sewa rumah kene interview tuh. Confirm la budak yg interview tu Sistas bernama Genie & Siti. Owh serious gila, siap tanya ada BF ke tak.. Aku dlm hati, what the heck? Erm, nvmind. Aku tgk bilik, ok cun. Mmg cukup utk aku. Privacy skit. Ahahaha.. Start dr hari tuh, semua kenangan aku dgn budak2 404 ni sampai skang aku ingat. Mcm2 keje pandai n bodoh kitorang buat. Other than Liza adalah Siti, orangnyer pandai masak. Kak Genie, ok..sporting. Aku ingat lagi sampai skang ayat dia ckp kat aku "Selagi kita tak betul2 sakit, go on je dgn relationship tuh". Fuh..Saliza, ini budak jgn main2 sama dia. Dia suka betul kenakan aku. Ape dia cakap, dia cerita aku percaya. Padahal dia main2 je. Ces.. Dia paling suka mengusik semua org dlm rumah ni. Milia, budak Penang. Asal start cakp dgn dia je, tiba2 semua org tau ckp loghat utara. Selalu kene buli. Ehehe..Sorry, Mil.. Eila, minah ni dia pakar kecantikkan. Dia ni suka bersolek dulu2. Dulu kitorang tak pandai make up, suruh dia make up kan. Then dia bg petua this n that. Sampai skang aku ikut petua dia nak hilangkan white head kat muka. Guna tisu & putih telur. Berkesan betul. Sue, dia ni pendiam skit. Dia suka main game. So diam je lah dia ni. Tp dia senior dlm rumah tuh. Ana, ni pun pendiam jugak. Tak byk sgt nak ckp pasal dia. Kalau aku tempek gmbar bongok kitorang pakai sweater n coat konon2 ada kat oversea mau diorg ni tergelak2 tak leh buat keje. Macam hampeh!! Perangai masing2, termasuk lah aku.

Scene 1:

Ha, Liza dgn aku ni suka berpoya2 skit. Dulu kitorang ada driver tak bergaji nama dia, Razrul. Dia ni suka Liza. Setiap hari ajak kuar, so Liza selalu ajak aku kuar skali. Tukang sibuk . Dulu minat MU. Lepak Safi kat Hartamas tgk bola kul 3/4 pagi sambil cuci mata. Penting tu, CUCI MATA. Time tu aku ada BF yg tak BF sangat la. Few people je tau aku ni GF dia. Dah tu, dia ni suka2 plak declare aku GF dia. If aku tak citer kat mamat ni ada org suka kat aku nak aku jd GF, aku tak tau pun selama ni dia dah anggap aku GF dia. Mcm tu pun ada ke. Couple dgn dia ni pun klakar jugak.COP!!!! Aku penah couple selama sejam je b4 org utara ni..Ni sampai bila2 aku ingat. Sebab kelakar. Gaduh2, Liza jd mangsa then terus break..ahahhahha..Bodohnye bila ingat zaman study dulu. Nak main2 je keje.

Scene 2:

Aku pernah hampir terkantoi dgn bf aku kuar dgn org lain. Ala, kwn je kan. Nasib baik kat traffice light area KJ. Tup2 dpt message "I'm on on the way, we go supper". Gulp..Terus kuar ayat, "Alamak! my sister ni nak dtg tak cakap". Dlm hati, berlakon Sha..teruskan berlakon. Dlm otak dok fikir strategi.. Toing!!! Terus dpt satu. I suruh kwn i ni antar balik skang, my sis dah tunggu. Naik atas, which is rumah aku tingkat 4. Terus cari Liza. Liza lagi.. Memang dlm life aku dia penting wooo.. Dia kawan subahat aku..Ahahahha..Aku cerita situation aku. Then aku suruh dia menyamar jadi adik aku. Before that, aku ckp kat mamat tuh adik aku dtg nak amik brg2 pg camping. Masa cakap tu tak fkir logik ke tak. Then Liza agreed. Kalau mamat tu percaya mmg bodoh sbb aku kulit sawo matang, Liza putih melepak. Adik beradik mendanya. Ahaha... Lg satu, mana ada org pg camping masa bulan posa..Mmg terkena lah kawan tuh. Sorry erk..

Scene 3:

Kj ni byk gila tempat makan. Pernah skali semua org tgk Anugerah Juara Lagu, predict winner then betul. Pergi turuh bawah celebrate. Mcm hampeh. Then alkisahnya, Liza dgn aku br balik jogging ptg tuh. Mlm masing2 lapar, nak pergi makan. Dah decide nak makan kat kedai mana, tup-tup Liza ni beriya2 nak makan kat kedai sebelah. Apsal ntah, padahal dah biasa mkn kedai yg we all decide. So pg la kedai dia nak. Balik rumah, Eila ada cerita pasal dia pg makan dgn kwn2 dia. Salah sorang dia ustaz. Ustaz tu ckap dlm byk2 kedai kat bawah, ada satu kedai dia pakai pemanggil, which is MONYET. Aku dgn Liza, gulp...Tanya kedai mana. Eila describe la kedai itu yg mana bersamaan dengan kedai yg Liza ni beriya2 nak makan. I was like.. erk..owh..o.Tergelak2 la bila we all cite. Itu la, last we all pg mkn kat situ.

Scene 4:

Oh ya, kitorang ade kawan nama dia Pijut. Liza ckp Pijut ni ada hati kat aku. Tp aku rasa tak. Sebab Pijut ni ada GF or ex GF yg br putus. 1 day Pijut ajak belanja makn Pizza. So kitorang ape lagi kenakan lah. Org belanja takkan nak tolak kan.

Scene 5:

Ajon & Pojie adalah sangat gatal dlm cerita ni. Pantang nampak Miza which is Model Franch Oil..Hee..Oops..sorry Miza, I know u r 1 of the SIA crew now..Ayat feveret Pojie & Ajon adalah Fuiyooo.. Huh..Gatal..

Scene 6:

Ajon n Mizano suka sekali parking sebelah2. Diorg ni mcm bercinta dlm diam. Hanya nak tunjukkan keta sape lg hebat.. Ahaha.. Sorang Putra, sorang Gti. Bagus la sangat..

Scene 7:

Saliza suka nyanyi lagu iklan Pampers "Selamat Pagi...." sekali lagu tu mcm berhantu. Eheh..betul tak saliza.? Saliza pernah gak menyamar jadi hantu. Time tu aku tgh on webcam kt desktop aku. Saliza tgh iron baju kat belakang aku. Sekali tgk dr webcam kat belakang mcm ada benda. Aku ckp berlakon ada hantu. Aku suruh dia selubung selimut putih kat badan dia. Then aku snap. ahahahahhaa..Gambar2 tu aku forward kat Ajon n the geng..Ehehe..memang takde keje..

Erm..byk lagi. But I really miss our time together. Uwaaa...

6 comments:

Anonymous said...

wahahahahah shaaaaaa lawak2 ajun n mizano bercinta diam2 tak sangka ajun kau ada scans..

.: ayesha.ahmad :. said...

That's y Liza..actually banyak lagi kan..mcm guna camera si Siti..ishh.ishh..ish..

hmmmm said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

wei sha, tak baik ko ckp mcm tu tau.. (scene 6)....

.: ayesha.ahmad :. said...

Owh aween, kesayanganku...jgn mcm tu ok..

Ajonz said...

!~!#!@#$@#! petik name gua gakk.. kang wa sambung sence wa kanggg arr... sape yang berchenta ngan sapa hahahha...

tapi wa ngan awek wa dah clash darjat yang menjadi penghalangnya..