Thursday, August 22, 2013

::Make up thingy::



This is what I have in my bag now. The basic one. Must have in my make up bag. My favorites. Tp kalau boleh nak minimize lagi stuff dlm makeup bag ni. How I wish ada mascara & eyeliner 2 in 1, multi purpose brushes. Ringan skit my handbag.

Nak share with you girls about my new findings. Or maybe I ketinggalan skit kot.

Make up with cheap price and good coverage. Kalau make up I tertinggal dlm handbag kat hall or rumah my mum ke, I ada opt lain kat rumah.

Have you heard about Naturactor? Yes, most of the MUA using this product. So I use the foundation in 151. Which is gave me full coverage on my face. Currently I'm using M.A.C Studio Sculpt Foundation in NC 40 jugak . Tapi tu bila ada event apa2 baru pakai.  But kalau nak cari yang murah, silalah beli Naturactor. Texture sesuai for dry and oily skin.  Cari yang from Japan okay? Sbb nowadays ada yang jual from China tak silap. Which I think not original.




 Lagi satu. Pasal compact powder. I chose Pixy. Sangat murah. Thanks to my sister sebab bagi good review. So, masa pregnant  tu I ada pergi cari. Sbb masa tu pakai M.A.C oily sesangat. Hormon changed kan. What I found is, texture utk Pixy lagi ringan compare to Studio Fix yang I memang pakai since 7 years ago. Then, nak tengok muka berminyak sangat lambat. Oh ya, makcik cleaner pun pakai. So kalau jaga standard sangat, xyah baca review ni ok. 



Mascara, Eyeliner and Eyebrow semestinya from Maybelline. Since dulu lagi. I tak reti nak pakai brand lain. Penah try M.A.C, Estee Lauder, Bobbi Brown mesti comot I pakai. Texture macam lembut sangat. So bila I pakai, senget la, sebelah tebal sebelah nipis lah. Sangat murah, okay.





Nowadays I suka lipstick from NYX. Option for M.A.C. Buatkan bibir rasa moist je. That day went to Sephora I beli dlm multi colors. Puas hati. Lipstick yang mcm Glossy skit dlm RM19 and Matte RM26. Boleh dikatakan NYX ni good quality dengan harga yang murah, memang berpatutan..amboi..amboi..


Do share if you have good review about any other make up with a good or cheaper price from normally you bought or used.

Thanks, doll. 

No comments: